مقدار و منع مصرف قارچ گانودرما

قارچ گانوردما برای درمان بیماری های مختلف کاربرد دارد ولی باید به میزان صحیح و مناسبی آن را مورد استفاده قرار داد. میزان مصرف گانودرما با توجه به عواملی همچون سن، سلامت عمومی، وضعیت جسمانی و نوع گونه قارچ متفاوت است. ولی باید اشاره کرد که به طور کلی مقدار خاصی برای مصرف روزانه این قارچ در نظر گرفته شده است. در صورتی که قارچ خشک شده باشد، باید به میزان ۱/۵ تا ۹ گرم استفاده شود. پودر قارچ گانودرما باید به میزان ۱ تا ۵/۱ گرم مصرف شود و محصول عصاره این قارچ نیز به میزان ۱ میلی لیتر مورد استفاده قرار می گیرد.
 
قارچ گانودرما
قارچ گانودرما
هرچند این قارچ معجزه آسا و شگفت انگیز دارای خواص درمانی بسیار زیادی است، ولی در مصرف آن باید دقت شود. در رابطه با مصرف بی رویه قارچ گانودرما این احتمال وجود دارد که این قارچ با آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، هپارین و وارفارین تداخل دارویی داشته باشد. در بیماری های خودایمنی باید زیر نظر پزشک مصرف شود.
 
قارچ گانودرما هم مانند داروهای دیگر یک دوره درمان دارد که باید در این مدت به طور منظم و روزانه و اندازه ی مناسب مصرف شود. در غیر این صورت نمی توان نتیجه ی لازم را از مصرف دریافت کرد.
 
نکته مهم دیگر در رابطه با نحوه مصرف قارچ گانودرما آن است که باید از مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی نیز خودداری کرد زیرا هنوز اثرات آن بر جنین و نوزاد به طور کامل بررسی نشده است. همچنین مصرف آن در کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی شود. با توجه به محدودیتی که در مصرف این قارچ به آن اشاره شد، قبل از استفاده حتما باید با پزشک معالج مشورت کرد تا بتوان با استفاده از این قارچ به نتیجه مطلوبی دست یافت.