سیرسیاه دکتر بیز

سیرسیاه دکتر بیز یک محصول فرآوری شده و کاملا طبیعی از سیر تازه است. همانطور که می دانید در طبیعت گیاهان و خوراکی‌های بسیاری هستند که فواید زیادی برای ما دارند. این گیاهان به روش‌های متفاوت فرآوری و مصرف‌ می‌شوند. مصرف سیر در آشپزخانه ایرانی سابقه طولانی دارد، به‌طوری که آن را به شکل‌های مختلف خام، سرخ شده و به عنوان طعم دهنده بی نظیر در ترشی و انواع غذاها استفاده‌ می‌شود. البته بسیاری از افراد به خاطر بوی سیر از آن کمتر استفاده می کنند. این در حالی است که سیرسیاه دکتر بیز نه تنها نسبت به سیر تازه بوی کمتری دارد بلکه تحقیقات نشان می دهد ارزش غذایی بیشتری دارد.
 
سیر سیاه چیست؟
از هزاران سال قبل، گیاهان و داروهای طبیعی گوناگون برای درمان انواع بیماری‌ها در طب سنتی در شرق آسیا مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند. سیر سیاه را اولین بار کره‌ای‌ها تولید کرده و از آن برای درمان بیماری‌ها و مصارف دارویی استفاده‌ می‌کردند. این محصول یکی از خوراکی‌های سنتی در کشور‌های آسیایی به خصوص ژاپن، تایلند و کره به شمار‌ می‌آید. اما به لطف ارتباطات و انتقال راحت‌تر اطلاعات، سیر سیاه به محصولی شناخته‌شده در سراسر جهان تبدیل شده و همگان‌ می‌توانند از خواص بی‌شمار آن بهره ببرند.
 
تفاوتی مهم سیر سیاه و سیر تازه
دلیل کمتر شدن بوی سیرسیاه نسبت به  سیر تازه وجود ماده‌ای به نام آلیسین و تخمیر شدن آن است. این ترکیب طبیعی دارای خواص ضد ویروسی، باکتریایی، ضد انگلی و قارچی است. در سیرسیاه این ترکیب در اثر تخمیر شدن تبدیل به آنتی اکسیدان شده و بوی تند آن کمتر می‌شود. افزایش خاصیت آنتی اکسیدانی سیر سیاه خاصیت درمانی آن‌ را بیشتر می‌کند. شرکت بیز در محیطی بهداشتی و  صنعتی این فرآیند را روی سیر لحاظ می‌کند. به صورت بسته‌های پاکتی و قوطی عرضه می‌نماید.
 
سیرسیاه چیست,سیرسیاه,سیرسیاه بیز,سیر سیاه بیز
خواص سیرسیاه
همانطور که گفتیم سیرسیاه خواص فراوانی دارد. برخی مطالعات نشان می‌دهد که خواص آن  از سیر تازه بیشتر است. فرایند تخمیر سیر تازه نه تنها خواص و مواد مغذی موجود در آن را کاهش نمی‌دهد، بلکه فعالیت آنها را افزایش‌ می‌دهد. جالب است بدانید،این محصول فرآوری شده، دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که در فرآیند تخمیر نسبت به سیر خام 3 برابر بیشتر است. مصرف سیر سیاه‌ می‌تواند خواص و مزایایی را برای بدن داشته باشد؛ مانند: