درمان اگزما

اِگْزِما یا همان درماتیت به ملتهب گشتن یا آماس پوست گفته می‌شود که این عارضه امکان دارد دلیل برخارش، قرمزی، متورم شدن ، پوسته‌ریزی و سایر نشانه‌ها گردد. اگزما از واژه یونانی به معنی جوش پدید آمده می باشد. اگزما انواع مختلفی دارد . از جمله : – ملتهب شدن تماسی پوست که در اصطلاح درماتیت تماسی بیان می شود , درماتیت آتوپی , که کاملا بی علت رخ می دهد .  درماتیت سبورئیک که این نمونه دلیل بر تورم و قرمزی پوست سر و صورت همراه با شورهٔ شدید می گردد.  درماتیت نومولار .  درماتیت اکسفولیاتیوژنرالیزه یا همان اریترودرمی که موجب تورم و قرمزی زیاد پوستِ تمام بدن همراه با پوسته‌ریزی می باشد .  درماتیت ناشی از استاز که از ماندن خون در رگ‌ها پدیدار می شود .  درماتیت موضعی که از خاراندن بیش از حد اتفاق  می افتد . و در نهایت درماتیت دور دهانی که با نام درماتیت پری‌اورال هم بیان می شود . از دو واژه درماتیت و اگزما به جای یکدیگر استفاده میگردد اما بیشتر زمانی که دلیل خارجی سبب بر التهاب وجود داشته باشد از واژه درماتیت بهره برده می شود و زمانی که عامل بیرونی نقشی نداشته باشد و در واقع بیماری اندوژن باشد از واژه اگزما استفاده می‌ گردد. در مورد درمان این بیماری : نخستین راهکار درمان این می باشد که پوست دیگر در ارتباط با ماده حساسیت‌زا یا تحریک کننده قرار نگیرد. برای رفع کامل بیماری از آنتی هیستامینها و کورتیکواستروئیدها می توان استفاده کرد که بسیار می توانند مفید باشند . راهکار درمانی دیگر عارضه ی اگزما استفاده از لباس‌های نخی می‌باشد. برای پایین آوردن التهاب اگزما بایستی از خاراندن و مالاندن آن به شدت خودداری کرد. دوری از دمای بالا و تعرق بیش از اندازه هم می تواند در پیشگیری از درماتیت مؤثر ‌باشد.
 
درمان اگزما
 
درمان درماتیت با گانودرما
گیاه گانودرما با توجه به خواص پر شماری که دارد در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری نقش اساسی ایفا می کند . قارچ گانودرما به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان فراوانی که در خود دارد زمینه ساز رفع و دفع عارضه های بدن می باشد . گانودرما از سوی متخصصین و کارشناسان درمانی برای پیشگیری و بهبود کامل اگزما نیز توصیه می شود . زیرا این قارچ جان فزا به دلیل داشتن خاصیت های پر شمار خود سبب درمان کامل بیماری اگزما می شود . شرکت دکتر بیز با تلفیق قهوه با گانودرمای فرآوری شده استفاده از این داروی معجزه گر را با طعم بی نظیر خود ارائه می دهد تا مصرف کنندگان گانودرما هم بیماریشان بهبود یابد و هم از خوردن یک فنجان قهوه لذت ببرند . قهوه گانودرما در چهار طعم مختلف ارائه می شود که هر کدام خاصیت درمانی جداگانه ای داشته و برای بهبود بیماری مشخصی عرضه می گردد . حتما قبل از خرید و استفاده از قهوه گانودرما جهت بهبود اگزما با کارشناسان این امر مشورت کرده تا از طریقه ی مصرف مطلع شوید . زیرا در صورت استفاده ی نادرست روند درمانی به درستی انجام نمی گردد .
 
مدت بیماری اگزما
از نظر مدت زمان طول درمان و شدت بیماری اگزما به سه دسته تقسیم می شود . اول التهاب اگزمایی حاد؛ این مدل از ملتهب شدن با ضایعات قرمز روشن و تورم یافته بهمراه دانه‌های آبدار و با خارش بسیار زیاد معین می‌گردد. خاراندن هر چه بیشتر دلیل بر شکل گیری خارش حاد تر ، ترشح سرم از دانه‌ها، شکل یافتن دلمه و دلیل بر بالا رفتن احتمال عفونت ثانویه می‌گردد. آغاز و استقرار عارضه در حالت کلی از چند ساعت تا دو الی سه روز زمان برده و در حالت عارضه دار نشدن از چند روز تا چند هفته تکرار شده و بعد به طور کامل برطرف می‌گردد. انواع بیماری‌های اگزمایی که با این اطلاعات پدیدار می گردد عبارتند از: درماتیت تماسی، اگزمای سکه ای، پمفولیکس، عفونتهای قارچی و .. در حالت دوم  ملتهب گشتن اگزمایی تحت حاد؛ این نوع از بیماری با ضایعات پوسته دار قرمز با خراش و نمای فلسی حالت پوست و با خارش بسیار کم تا متوسط و جدا از دانه‌های آبدار پدیدار می گردد. بیماری‌های درماتیت آتوپیک، درماتیت کهنه بچه، اگزمای دور دهان، اگزمای نوک پستان مادران شیرده و … با این مدل ملتهب شدن مشخص می گردد . و در شکل سوم بیماری اگزما ملتهب شدن اگزمایی مزمن نامیده می شود که این مدل با بالا رفتن ضخامت پوست، شدت یافتن خطوط پوستی، خراش و ترکهای پوستی و خارش متوسط تا زیاد معین می گردد. عارضه هایی که امکان دارد با این مدل خودشان را نشان دهند عبارتند از: پای خشک و ترکدار، اگزمای نوک انگشتان تایپیستها.