وزن سیر سیاه دکتر بیز برای استفاده ماهیانه چقدر است؟/09109483228

 

 

سیر سیاه چیست؟

مصرف سیر در آشپزخانه ایرانی سابقه طولانی دارد، به‌طوری که آن را به شکل‌های مختلف خام، سرخ شده و به عنوان طعم دهنده بی نظیر در ترشی و انواع غذاها استفاده‌ می‌شود. البته بسیاری از افراد به خاطر بوی سیر از آن کمتر استفاده می کنند. این در حالی است که سیر سیاه بیز نه تنها نسبت به سیر تازه بوی کمتری دارد بلکه تحقیقات نشان می دهد ارزش غذایی بیشتری دارد.

 

از هزاران سال قبل، گیاهان و داروهای طبیعی گوناگون برای درمان انواع بیماری‌ها در طب سنتی در شرق آسیا مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند. سیرسیاه را اولین بار کره‌ای‌ها تولید کرده و از آن برای درمان بیماری‌ها و مصارف دارویی استفاده‌ می‌کردند. این محصول یکی از خوراکی‌های سنتی در کشور‌های آسیایی به خصوص ژاپن، تایلند و کره به شمار‌ می‌آید. اما به لطف ارتباطات و انتقال راحت‌تر اطلاعات، سیر سیاه به محصولی شناخته‌شده در سراسر جهان تبدیل شده و همگان‌ می‌توانند از خواص بی‌شمار آن بهره ببرند.

 

تفاوتی مهم سیر سیاه و سیر تازه

دلیل کمتر شدن بوی سیرسیاه نسبت به  سیر تازه وجود ماده‌ای به نام آلیسین و تخمیر شدن آن است. این ترکیب طبیعی دارای خواص ضد ویروسی، باکتریایی، ضد انگلی و قارچی است. در سیرسیاه این ترکیب در اثر تخمیر شدن تبدیل به آنتی اکسیدان شده و بوی تند آن کمتر می‌شود. افزایش خاصیت آنتی اکسیدانی سیر سیاه خاصیت درمانی آن‌ را بیشتر می‌کند؛ در نتیجه خرید سیر سیاه توصیه می شود. شرکت بیز در محیطی بهداشتی و  صنعتی این فرآیند را روی سیر لحاظ می‌کند. به صورت بسته‌های پاکتی و قوطی عرضه می‌نماید.

 

خرید سیر سیاه،سیرسیاه چیست,سیرسیاه,سیرسیاه بیز,سیر سیاه بیز

 

خواص سیرسیاه

همانطور که گفتیم سیر سیاه خواص فراوانی دارد. برخی مطالعات نشان می‌دهد که خواص آن  از سیر تازه بیشتر است. فرایند تخمیر سیر تازه نه تنها خواص و مواد مغذی موجود در آن را کاهش نمی‌دهد، بلکه فعالیت آنها را افزایش‌ می‌دهد. جالب است بدانید، این محصول فرآوری شده، دارای مقدار زیادی آنتی‌ اکسیدان است که در فرآیند تخمیر نسبت به سیر خام 3 برابر بیشتر است. مصرف سیر سیاه‌ می‌تواند خواص و مزایایی را برای بدن داشته باشد؛ مانند:

 

کاهش خطر ابتلا به سرطان

تقویت سیستم ایمنی

بهبود عملکرد قلب

محافظت از سلول‌های کبدی

موثر در کاهش کلسترول خون

کاهش غلظت خون

کاهش استرس و آرامش اعصاب

موثر کاهش التهاب و درمان سرماخوردگی و آلرژی

سایر خواص سیر سیاه

یکی از اثرات مهم سیر سیاه تاثیری است که در زیبایی و جوان ماندن‌ می‌گذارد. سیر سیاه به دلیل این‌ که منبع غنی آنتی‌ اکسیدان است، به بهبود وضعیت پوست و شادابی آن کمک کرده و از پیری زودرس جلوگیری‌ می‌کند.علاوه بر این، مصرف آن برای لاغری مؤثر بوده و به حفظ تناسب اندام شما کمک‌ می‌کند. یکی دیگر از خواص سیرسیاه انرژی‌ زا بودن آن است؛ به همین علت مصرف آن قبل از خواب توصیه نمی‌شود.

 

سیر سیاه در درمان خستگی مزمن و همچنین برای بالا بردن مقاومت بدن و بهبود دردهای ماهیچه‌‌‌ای و مفاصل مؤثر است. سیر سیاه حاوی لینولئیک است و برای درمان زود انزالی توصیه می شود. همان‌طور که از اسم این محصول پیداست، سیر سیاه دارای رنگی سیاه بوده، طعم آن شیرین و بدون بو است. اگر سیر سفید تازه در دما و رطوبت بالا و در حضور میخک تخمیر شود، سیر سیاه به دست‌ می‌آید.

 

در این فرایند بافت سیر نرم‌ و ژله‌ای و طعم آن شیرین شده و بوی آن از بین‌ می‌رود.این تغییرات در ظاهر و خواص سیر،  به علت بهبود غلظت ترکیبات فعال زیستی بر اثر تخمیر، ایجاد‌ می‌شوند. در سالهای اخیر تقاضا و مصرف سیر سیاه به عنوان محصولی مغذی در سراسر جهان رشد قابل توجهی داشته است.

 

 

خواص سیر سیاه دکتر بیز

اِس اَلیل سیستینِ موجود در سیر سیاه دکتر بیز در مقایسه با آلیسین موجود در سیر خام بسیار پایدارتر بوده و قابلیت جذب بالاتری هم در دستگاه گوارش دارد که می تواند خاصیت آنتی اکسیدانی آن را تقویت کرده مانع از التهاب سیستم عصبی در بدن نیز بشود.

 

خواص سیر سیاه در مقاله های دانشگاهی بین المللی

 

سیر سیاه در مقایسه با سیر خام، آب و رطوبت کمتری دارد که باعث بهبود و تقویت خواص غذایی و آمینو اسیدهای موجود در آن می شود. طعم آن شیرین تر بوده و هضم راحتتری هم دارد و پس از مصرف آن دهان هم بو نمی گیرد.

 

همچنین در طی فرآیند تبدیل شدن سیر خام به سیر سیاه، PH آن بالاتر رفته و پروتئین و فیبر و مواد معدنی موجود در آن نیز افزایش پیدا می کند.

 

جهت مطالعه بیشتر راجع به خواص سیر سیاه می توانید به مطلب سیر سیاه چیست مراجعه نمایید.

 

بلک گارلیک

 

سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری

به جرات می توان گفت که یکی از قابل توجه ترین ویژگی های سیر سیاه دکتر بیز، خواص سیر سیاه برای لاغری هست که می تواند تاثیرات قابل قبولی بر روی لاغری و مخصوصا چربی سوزی داشته باشد.

 

امروزه اثبات شده است که مصرف سیر سیاه می تواند به عنوان یک ماده ی غذایی ایده آل و ارزشمند برای کاهش وزن و چربی سوزی طبیعی بسیار مفید و موثر واقع شود و نه تنها می تواند به کاهش وزن کمک کند بلکه میتواند باعث ضعیف شدن و برطرف شدن توده های لیپیدی و چربی های ذخیره شده درون بدن نیز بشود و در کاهش کلسترول بد نیز تاثیرات مثبتی داشته باشد.

 

خواص سیر سیاه برای لاغری به این صورت است که مصرف این محصول می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد که این موضوع به خودی خود می تواند باعث بالا رفتن حرارت درونی بدن و لاغری شود، به علاوه مصرف سیر سیاه همزمان می تواند باعث شُل تر شدن و نرم تر شدن چربی های ذخیره شده در بدن مخصوصا در ناحیه ی شکم، پهلو و ران شود که این اتفاق منجر به چربی سوزی با شدت بیشتر و حجم گسترده تری در بدن می شود و همچنین بازه ی زمانی آن را نیز کوتاه تر می کند.

 

طریقه ی مصرف سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری

مصرف سیر سیاه دکتر بیز برای لاغری نیازمند دریافت مشاوره و بررسی دقیق قبل از مصرف می باشد و این موضوع مهم است که شرایط بدنی و وزنی فرد مصرف کننده توسط مشاور بررسی شده و در صورت نیاز مصرف سیر سیاه برای وی تجویز شود. چراکه در بسیاری از افراد الزامی به مصرف سیر سیاه برای لاغری و صرف هزینه ی بیشتر نیست.

 

شما عزیزان می توانید از طریق شماره های قرار داده شده در داخل سایت و یا از طریق پیام رسان واتس اپ نسیت به دریافت مشاوره ی تخصصی قبل از مصرف اقدام کرده و در صورت نیاز دوره ی لاغری با مصرف سیر سیاه خود را زیر نظر مشاورین ما شروع کنید. لازم به ذکر است دوز مصرفی و طریقه ی صحیح مصرف محصول توسط مشاورین ما به شما گفته خواهد شد.

 

سیر سیاه دکتر بیز برای دیابت

یکی دیگر از خواص مهم و تاثیرگذار سیر سیاه، خواص سیر سیاه برای دیابت است که می تواند در کنترل دیابت و قند خون بالا بسیار موثر عمل کند.

 

سیر سیاه به دلیل مولفه های متعدد خود که بیشتر آنها بر اثر تخمیر شدن سیر و تبدیل شدنش به سیر سیاه در آن به وجود آمده است، می تواند سطح مقاومت بدن به هورمون انسولین را کاهش داده و در نتیجه انسولینی که در بدن ترشح می شود بتواند برای کنترل قند خون کافی باشد و نیاز به تزریق انسولین در فرد را کاهش دهد.

 

 

وزن سیر سیاه دکتر بیز