-انتخاب شکلات:

انتخاب نوع شکلات کلا برای درست کردن هر چیزی مهم است پس باید در انتخاب آن دقت به خرج دهید و برای داشتن یک نوشیدنی خوشمزه و با کیفیت باید از مواد اولیه با کیفیت استفاده کنید.

بنابراین انتخاب شکلات مناسب نکته بسیار کلیدی است، که یکی از بهترین شکلات هاbean-to-bar Vesta chocolate ‌ می باشد زیرا این شکلات طعم و مزه ای متعادل دارد و می تواند به خوبی با قهوه شما ترکیب شود.

ولی اگر شکلات های دیگر را انتخاب کنید ممکن است محتوای کره کاکائو بالاتری داشته باشند و مخلوط کردن آن در نوشیدنی قهوه برای شما سخت تر و دشوار تر بشود. در ایران شکلات های فرمند مناسب ترین شکلات برای تهیه موکاچینو است.

 
-رست مناسب برای تهیه موکاچینو:

برای تهیه موکاچینو بهتر است از قهوه هایی با رست ملایم تر برویم تا عطر و رایحه قهوه شما در آن مشخص باشد و بتوانید از قهوه خود لذت بیشتری ببرید زیرا قهوه با رست بالا، طعم و مزه و حتی رنگ شکلات های درون قهوه شما را از بین برده و به طور نا خودآگاه یکی از اصول اصلیه درست کردن قهوه را حذف کنید.

البته اگر رست قهوه شما هم بسیار کم باشد و شکلاتتان هم تلخ باشد این موضوع برعکس می شود و تقریبا طعم شکلات شما مزه و طعم اسپرسو را دفن می کند.
-اضافه کردن مقداری نمک به قهوه:

اضافه کردن نمک در هنگام تهیه شاید شما را به تعجب بی اندازد اما باید بگویم این کار مخصوص حرفه ای ها است. نمک و وانیل برای ایجاد تعادل مناسب بین شیرینی شکلات شما و طعم تلخ قهوه خیلی گزینه خوب و دلپذیری است ولی باید دقت زیادی کنید که این مقدار نباید بالا باشد زیرا نباید طعم آن در قهوه ی فوری موکا حس شود و فقط برای همسان سازی طعم های دو رکن اصلی این قهوه استفاده می شود. قهوه موکا قیمت پایین تری برای اجرای این روش دارد.

 
-نحوه استفاده از هات چاکلت در نوشیدنی قهوه موکا:

همان طور که قبلا گفته شد در تهیه موکاچینو از شکلات های مختلف و متنوعی استفاده می شود که یکی از این گزینه ها استفاده از پودر های شکلات است. یکی از بهترین و رایج ترین پودر های استفاده شده، پور هات چاکلت است و همچنین باید به این موضوع دقت زیادی کنید که از این مودر نباید به طور مستقیم استفاده کرد زیرا باید بهم زدن و نامتوازن کردن طعم قهوه شما می شود.

برای این کار باید ابتدا هات چاکلت را در مقداری آب گرم کاملا میکس و ترکیب کنید و در ادامه از آن برای تهیه قهوه خود استفاده کنید و یکی از مناسب ترین نوع هات چاکلت برای استفاده در قهوه موکا هات چاکلت شرکت کلاسنو می باشد که دارای کیفیت مناسب و بسیار خوبی است.

 
طرز تهیه قهوه موکا فوری چگونه است؟

قهوه ای موکا را می توانیم به دو روش تهیه کنیم، روش اول:
مرحله اول:

ابتدا پودر شکلات و پودر کاکائو با هم مخلوط کرده و مقداری آب جوش به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و دقت کنید که مقداری آب جوش اضافه کنید که حالت شیره ای و کاراملی پیدا کند. همچنین در این مرحله می توانید از سس های شکلات آماده استفاده کنید و یا اگر دوست داشته باشید که قهوه ترک موکا شما طعم تلخ تری داشته باشد به جای پودر شکلات چند تکه شکلات تلخ را به روش بنماری حل کنید و به مخلوط اضافه کنید.

برای بنماری کردن تکه های شکلات و روی بخار آب در حال جوش قرار دهید و هم بزنید تا شکلات به خوبی و کامل آب شود ولی باید به این نکته دقت کنید که ظرف حاوی شکلات با آب جوش تماش نداشته باشد و زیادی روی حرارت قرار نگیرد زیرا باعث می شود که طعم آن عوض شود و اگر ماکروویو هم دارید می توانید از آن هم برای این کار استفاده کنید.

 

اینجا کلیک کنید