در سال های اخیر این قارچ همچنین برای درمان انواع سرطان مورد استفاده قرار گرفته است. از آنجا که قارچ گانودرما دارای ترکیبات آلی و پلی ساکاریدها به میزان فراوان می باشند از این رو این گیاه دارویی حدود ۳۰ سال است که در کشورهای ژاپن و چین برای درمان انواع سرطان ها مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از نکات مهم و خوب در رابطه با قارچ گانودرما این است که مصرف آن با عوارض قابل توجهی همراه نمی باشد.

 
گانودرما و میگرن
مصرف قارچ گانودرما بر برخی از بیماری ها همچون ناراحتی های کبد و کلیه، بیماری های تنفسی همچون آسم، عفونت های ویروسی همچون آنفولانزا، ایدز، درمان سرطان و تقویت سیستم ایمنی بدن در زمان گذراندن دوره های شیمی درمانی تاثیر قابل توجهی دارد. با تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود گردش خون در سر قادر خواهید بود تا سردردهای میگرنی خود را تا حدودی درمان کنید و این ویژگی ها به طور آشکار در قارچ گانودرما قابل مشاهده است.
 
مصرف بی رویه قارچ گانودرما
مصرف این قارچ برای درمان بیماری های مختلف توصیه می شود اما یکی از نکات مهم در مصرف آن توجه به میزان صحیح و مناسب آن می باشد. میزان مصرف مناسب قارچ گانودرما به عوامل مختلف از جمله سن، وضعیت جسمانی، سلامت عمومی و نوع قارچ وابسته می باشد. به طور کلی برای مصرف قارچ گانودرما در هر روز میزان خاصی در نظر گرفته شده است. در صورت مصرف قارچ گانودرما خشک شده باید روزانه حدود ۱٫۵ تا ۹ گرم از آن استفاده شود و در صورت استفاده از عصاره قارچ گانودرما باید روزانه حدود ۱ میلی لیتر از آن استفاده نمایید.
 
فواید و خواص قارچ گانودرما بسیار زیاد است. باید به نحوه و میزان مصرف آن توجه نمود. در صورت مصرف بی رویه قارچ گانودرما ممکن است مصرف آن برای شما عوارضی به همراه داشته باشد. همچنین ممکن است این قارچ با داروهایی همچون آسپرین، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، هپارین و وارفارین تداخل دارویی داشته باشد.
 
از مصرف قارچ گانودرما در دوران بارداری و شیردهی خودداری نمایید هرچند هنوز تاثیرات مصرف آن روی رشد جنین و نوزاد به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. قبل از اینکه مصرف قارچ گانودرما را برای درمان بیماری خود آغاز نمایید بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت نمایید تا در صورت مصرف آن به نتایج مطلوب دست یابید.
 
فواید قارچ گانودرما برای درمان میگرن
داروهای گیاهی موثر در درمان انواع بیماری‌ها
همانطور که در این مقاله بیان کردیم یکی از داروهای گیاهی بسیار موثر که دارای فواید و خواص بیشمار برای درمان انواع بیماری ها می باشد قارچ گانودرما است. با آغاز مصرف این قارچ و پس از گذشت مدت زمان تقریبا طولانی می توانید بهبود زیادی را در وضع بیماری خود مشاهده نمایید؛ اما بهتر است توجه کنید که قارچ گانودرما هرچند با عوارض شدید همراه نمی باشد اما بهتر است قبل از اینکه مصرف آن را آغاز نمایید با پزشک خود مشورت نمایید تا خطرات و عوارض احتمالی این گیاه دارویی را برای شما بازگو کند.
 
اگر تصمیم خود را مبنی بر مصرف قارچ گانودرما برای کاهش و کنترل سردردهای میگرن گرفته اید بهتر است قبل از انجام هرگونه اقدامی با پزشک متخصص خود مشورت نمایید و تمامی دستورالعمل های لازم در رابطه با مصرف این قارچ برای درمان این بیماری را از پزشک خود دریافت نمایید. همانطور که گفتیم مصرف این گیاه دارویی با عوارض نادری همراه می باشد از این رو می توانیم توصیه کنیم با خیال راحت آن را به رژیم غذایی خود بیافزایید.